TechArt MAGNUM based on Porsche Cayenne Turbo

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Porschete
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TechArt MAGNUM based on Porsche Cayenne Turbo

Mensaje por Porschete »

World Debut at IAA 2005


High Performance SUV with 600 hp / 442 kW, 865 Nm, 292 km/h V/max and muscular Designer Outfit



TechArt MAGNUM with 600 hp / 442 kW twin-turbo V8 and muscular designer outfit: At the IAA 2005, the high performance SUV Made by TechArt Automobildesign (www.techart.de ) celebrates its World Debut.



The TechArt engine department was hard at work developing an extremely powerful version. The TechArt TA 048/T3 performance kit consists of two larger turbochargers, a high performance intercooler, the TechArt sport exhaust system as well as a redesigned intake manifold. A newly programmed Motronic and a sport air filter complete this tuning level.



In this guise the twin-turbo V8 engine delivers 600 hp / 442 kW and a peak torque of 865 Nm. The 4x4 storms from rest to 100 km/h in just 4.5 seconds, on its way to a top speed of 292 km/h.



The perfect complement to the power kit is the TechArt fully stainless-steel TechArt sport exhaust system. Cayenne owners can choose to combine the rear muffler with the stock tailpipes of the car or with four chrome-plated TechArt tailpipes.



The fender flares of the TechArt MAGNUM body conversion add eight centimeters to the width of the SUV from Zuffenhausen. That means there’s room for king-size 10Jx22 one-piece TechArt Formula light-alloy wheels all around. The ContiSportContact II tires in size 295/30 ZR 22 on front and rear axles are approved on the Cayenne for speeds up 300 km/h.



The TechArt MAGNUM front apron looks great with its strikingly styled large air inlets. It features two fog lamps and two high beams, and its refined shape reduces lift on the front axle at high speeds.



The TechArt MAGNUM side sills form a harmonious transition between front and rear fender flares.



The TechArt MAGNUM rear apron features custom cutouts for the two intertwined oval-shaped tailpipes of the stainless-steel TechArt sport exhaust system. An integrated diffuser helps reduce lift on the rear axle.



TechArt Automobildesign further refines the Cayenne body with headlight moldings, a three-piece tail lamp molding and a rear panel that carries the shape of the rear apron over to the tailgate.



The new TechArt hood is strikingly styled and features air outlets for improved venting of hot air from the engine bay, thus contributing to a thermally healthy engine.



TechArt Automobildesign also modifies the suspension of the widened Cayenne extensively. For vehicles equipped with air suspension there is the TechArt sport module, which can lower the ride height of the SUV for on-road operations by up to 60 millimeter. For tough off-road use the ride height can be increased by up to 70 millimeters.



TechArt Automobildesign can also refine the Cayenne interior in countless ways. The options for the Porsche Cayenne range from exclusive cockpit accessories to the completion of the leather interior available ex-factory to an entirely new individual TechArt fully leather interior. Also available is a stylishly integrated state-of-the-art multimedia system.

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Damocles
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Mensaje por Damocles »

Hombre lo encuentro poco potente, Ya os lo dejare probar el la VI :lol:

Jala ... caguento, mardito dinero
- No corremos por la asfalto, pilotamos nuestras naves volando raso, vivimos deprisa ... rebeldes para siempre.
Artrech

Mensaje por Artrech »

Como sufro cuando veo estos Porsches modificados. Desde mi punto de vista arruinan el auto. Esperon que nunca tenga que ver un Carrera GT, un 959 o un 911 GT1 tomado por alguna de estas empresas.

Saludos
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Damocles
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Mensaje por Damocles »

estimado Artrech no dudes que veras algún GT modificado, por que por mas que nos duela siempre habrá algún desalmado que tenga más dinero para transformar cuando se gaste el dinero en el coche.

En fin gustos para todos, podria prohibirse que se modificaran los pura raza.
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Finisterrae944

Mensaje por Finisterrae944 »

Joder...que cosa mas horrible la parrilla esa.... :x parece mas una van gringa que una Cayenne.
Poco respeto por el buen gusto en fin...
Finisterrae944

Mensaje por Finisterrae944 »

Damocles escribió: En fin gustos para todos, podria prohibirse que se modificaran los pura raza.
Que tal si se lo modificamos o le enseñamos lo que es buen gusto a estos tipos?
Artrech

Mensaje por Artrech »

Damocles escribió:estimado Artrech no dudes que veras algún GT modificado, por que por mas que nos duela siempre habrá algún desalmado que tenga más dinero para transformar cuando se gaste el dinero en el coche.

En fin gustos para todos, podria prohibirse que se modificaran los pura raza.
Totalmente de acuerdo, deveria prohibirse modificar los autos superdeportivos. Especialemente los edicion limitada. Por lo menos la empresas automotrices tendrian que seleccionar a los clientes para evitar que caigan en esas manos.

Fijate este Carrera GT (que tambien puse en otro topic):

http://www.supercars.net/Pics?streamPot ... h=8&day=10

No lo modifico, pero esperemos que no pase mas de eso. QUE NO ME ARRUINEN ESE AUTO!!!!!!!

Saludos
Vitol
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Mensaje por Vitol »

La verdad es no han acertado con el frontal de ese Cayenne, pero existen preparadores como RUF que a mi no me disgustan; es más, son coches incluso más bonitos y excitantes que los de serie. ;)
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